Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. Józefa Ufy w Mastkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://spmastki.bipszkola.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA. Zapewniamy informacje przetłumaczone na polski język migowy” itp.

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Do końca 2025 roku strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych. Aktualnie trwają prace nad konwersją wszystkich plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo itp.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Maria Katarzyna Rokicka

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Wejście do budynku od strony parkingu - sala gimnastyczna: - wykonany podjazd dla niepełnosprawnych o odpowiednim nachyleniu, - utwardzona nawierzchnia przed wejściem, - odpowiednia przestrzeń manewrowa, - wolny prześwit drzwi szer 90 cm, - nad wejściem daszek ochronny. Wejście do budynku od strony parkingu - wejście od kuchni: - wykonany podjazd dla niepełnosprawnych - montowany w razie potrzeby , - utwardzona nawierzchnia przed wejściem, - odpowiednia przestrzeń manewrowa, - wolny prześwit drzwi szer 90 cm, - nad wejściem daszek ochronny. Wejście do budynku od strony placu zabaw : - brak podjazdu dla niepełnosprawnych, - utwardzona nawierzchnia przed wejściem, schody - odpowiednia przestrzeń manewrowa, -drzwi rozwierane,- wolny prześwit drzwi szer 90 cm , - nad wejściem daszek ochronny. Wejście do budynku od strony placu zabaw - ewakuacyjne : - brak podjazdu dla niepełnosprawnych, - utwardzona nawierzchnia przed wejściem, - dwa schodki, -drzwi rozwierane,- wolny prześwit drzwi szer 90 cm , - nad wejściem daszek ochronny.

Dostosowanie korytarzy

W budynku znajdują się dwa korytarze: górny i dolny. Oba korytarze nie są wypełnione zbędnymi obiektami, mogącymi sprawiać utrudnienia lub nawet zagrożenia dla osób niepełnosprawnych. Szerokość korytarzy pozwala na swobodne poruszanie się osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie schodów

Schody zewnętrzne, wejście odp placu zabaw: - liczba stopni nie przekracza 10, szerokość stopni liczy 0,35m, prosty kształt schodów. Schody wewnętrzne: - dwie klatki schodowe, prosty kształt schodów, większa liczba stopni niż 10. Szkoła zapewnia dostęp alternatywny umożliwiający załatwienie wszystkich spraw na dolnym korytarzu oraz lub pomoc przy wejściu na górę.

Dostosowanie wind

Brak wind w budynku. Możliwość zastosowania rozwiązania alternatywnego poprzez zejścia wyznaczonego pracownika.

Dostępność pochylni

Brak pochylni w budynku. Możliwość zastosowania rozwiązania alternatywnego poprzez zejście wyznaczonego pracownika.

Dostępność platform

Brak platform w budynku. Możliwość zastosowania rozwiązania alternatywnego poprzez zejście wyznaczonego pracownika.

Dostosowanie parkingów

Parking przy szkole przeznaczony jest dla pracowników celem odstawienia środków transportu na czas świadczenia pracy, lub dla klientów celem pozostawienia pojazdu na czas załatwienia sprawy. Jest to parking stacjonarny, bez wykorzystywania jakichkolwiek urządzeń mechanicznych. Parking znajduje się bezpośrednio przy budynku, blisko miejsca usytuowania podjazdu dla wózków inwalidzkich i w bezpośredniej bliskości z wejściem do szkoły. Nie ma żadnych przeciwskazań do korzystania z parkingu przez osoby niepełnosprawne. Parking zapewnia odpowiedni parametry szerokości i długości. Brak stosownego oznakowania.

Prawo wstępu z psem asystującym

Osoba niepełnosprawna ma możliwość wejścia do budynku z psem asystującym, nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy. Przewodnik psa-przewodnika ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez jego czworonoga.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Brak elektronicznych informacji w budynku. Możliwość zastosowanie rozwiązania alternatywnego poprzez odczytanie przez osobę wyznaczoną.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak pętli indukcyjnych. Zastosowanie rozwiązań alternatywnych: - ograniczenie wpływu hałasu, obsługa w pomieszczeniach z wyeliminowanym pogłosem, - bezpośredni kontakt z osobą słabosłyszącą, - delegowanie osób do kontaktu ze spokojną, wyraźną mową, - kilkukrotne powtarzanie informacji, - równoległe zapisywanie informacji na kartce, - zapewnienie dobrego oświetlenia w pomieszczeniu, - posiłkowanie się obrazami graficznymi, filmami, materiałami multimedialnymi.

Dostępność tłumacza języka migowego

Z nauczycielem można skontaktować się za pośrednictwem tłumacza języka migowego przez internet. Głuchy rodzic łączy się przez wideokonferencję z tłumaczem, a tłumacz dzwoni do nauczyciela.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 października 2020 17:17
Dokument wprowadzony do BIP przez: Maria Katarzyna Rokicka
Ilość wyświetleń: 464
02 stycznia 2025 14:30 (Maria Rokicka) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
02 stycznia 2025 14:30 (Maria Rokicka) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
02 stycznia 2025 14:29 (Maria Rokicka) - Aktualizacja deklaracji dostępności.